Нове покоління дискретної графіки NVIDIA тільки-тільки побачило світ, а компанія вже будує плани розширити сферу впливу Pascal і в мобільний сектор, причому мова йде не про моделі малої потужності на базі чіпів GP106 і GP108, а про повноцінні мобільні варіанти GeForce GTX 1080 та GTX 1070. Потреба в дискретній графіці малої і середньої потужності в мобільному секторі останнім часом скоротилася завдяки істотному прогресу в сфері інтегрованої графіки Intel і AMD, але для потужних ігрових машин класу DTR нічого спеціального поки не з’явилося, тому єдиним шляхом тут залишається адаптація настільних рішень.

Завдяки освоєнню нових технологічних процесів FinFET з розмірністю 1х нм рівні енергоспоживання GeForce GTX 1080, особливо, GeForce GTX 1070 істотно знизилися, а показник продуктивності на ват, навпаки, серйозно підріс. Як вважає ресурс PCGamer, нові потужні ігрові ноутбуки з повноцінною графікою Pascal побачать світ вже в серпні або вересні цього року, що вказує на третій квартал. У минулому році NVIDIA вже робила спробу випустити потужну мобільну графіку на базі настільного чіпа, анонсувавши GeForce GTX 980 і оснастивши його великою кількістю відеопам’яті, але знизивши частоти.

У випадку з Pascal це буде перший раз, коли графічні рішення для мобільних платформ НЕ будуть нічим відрізнятися від своїх настільних побратимів. Вони збережуть всі специфікації своїх прабатьків, але, зрозуміло, отримають новий форм-фактор (або будуть розпаюватися на системних платах). Ймовірно, деяким змінам піддадуться напруга живлення і тактові частоти. Плати для мобільної дискретної графіки вищого класу NVIDIA розробить сама. GeForce GTX 1080 Mobility отримає ядро GP104-400-A1 з 2560 ядрами CUDA, 160 текстурними блоками та 64 модулями растрових операцій, а також 8 Гбайт пам’яті GDDR5X. Пікові показники продуктивності складуть 9 Тфлопс і 320 Гбайт/с відповідно.

GeForce GTX 1070 Mobility буде базуватися на чипі GP104-200-A1, в якому, як відомо, один з чотирьох обчислювальних модулів CUDA відключений, так що активними будуть тільки 1920 процесорів CUDA. Кількість текстурних процесорів скоротиться до 120, а ось число блоків растрових операцій, які за своєю природою пов’язані з підсистемою пам’яті, залишиться колишнім — 64. Обсяг відеопам’яті також складе 8 Гбайт, але вона буде звичайного типу GDDR5 з еквівалентною частотою 8 ГГц при 256-бітній шині доступу, що забезпечить карті пропускну здатність на рівні 256 Гбайт/с. Настільний варіант має максимальний теплопакет 150 Ват, і, ймовірно, розробникам порівняно малою кров’ю вдасться вкластися в більш підходящі для мобільного рішення 100 Ват.

Сферою використання нових мобільних рішень NVIDIA стануть виключно дорогі ігрові ноутбуки вищого класу, але дещо компанія готує і для більш доступних рішень, здатних, проте, показувати прийнятний рівень продуктивності в додатках віртуальної реальності. Окремих стандартних модулів GeForce GTX 1080M і 1070M випущено не буде, але слід очікувати появи модулів GeForce GTX 1060M, що базуються на урізаній версії GP104 і забезпечують високий рівень продуктивності за прийнятною ціною. Це зробить доступними ігри в VR ширшої аудиторії.
Для того, щоб із комфортом грати в сучасні ігри де завгодно, потрібно мати неабиякий запас продуктивності ноутбука. Придбати ігрові ноутбуки на базі рішень NVIDIA GeForce GTX, а також графіки AMD Radeon можна у магазині комп’ютерної техніки Енрон у Вінниці без вихідних. Купити ігровий ноутбук у Вінниці онлайн простіше всього у інтернет-магазині Сконто.