Комплексные компьютерные
решения
г. Винница. ул. Келецкая 61А
тел. +38(0432)550 950
+38(0432)554 408
моб. +38(063)863 78 03
сервис. +38(068)574 82 16

У які ігри можна грати на інтегрованій у процесор графіці

У 2016 році, мабуть, важче знайти процесор без вбудованого відео, ніж з ним. Можна довго сперечатися про доцільність використання цього компонента в настільних комп’ютерах, особливо — в геймерських системних блоках. А можна не стрясати повітря даремно, але випробувати потужну інтегровану графіку чіпів AMD і Intel в сучасних іграх у роздільній здатності Full HD.

Інтегрована у процесор графіка iGPU APU

«Навіщо потрібна інтергована графіка? Дайте більше ядер, мегагерц і кешу!» — вигукує середньостатистичний комп’ютерний користувач. Дійсно, коли в комп’ютері використовується дискретна відеокарта, то необхідність в інтегрованій графіці відпадає.

Популярні платформи, такі як Intel LGA1151 / 1150 і AMD FM2+, оснащуються процесорами з інтегрованою графікою. Так, в ноутбуках «вбудова» незамінна. Хоча б тому, що в режимі 2D мобільні комп’ютери довше працюють від акумулятора. У десктопах користь від інтегрованого відео є в офісних збірках і так званих HTPC. Проте останнім часом AMD і Intel всерйоз говорять про те, що їх вбудована графіка — всім графіками графіка! Годиться в тому числі і для ігор.

Вперше вбудована в процесор графіка (iGPU) з’явилася в рішеннях Intel Clarkdale (архітектура Core першого покоління) в 2010 році. Саме інтегрована у процесор. Важлива поправка, так як саме поняття «вбудоване відео» утворилося набагато раніше. У Intel — в далекому 1999 році з виходом 810-го чіпсета для Pentium II / III. У Clarkdale інтегроване відео HD Graphics реалізували у вигляді окремої мікросхеми, розміщеної під теплорозподільної кришкою процесора.

Інтегрована у процесор графіка iGPU APU

Вбудована в процесор графіка з’явилася 6 років тому. Графіка виготовлялася за старим, на той момент часу, 45-нанометровим техпроцесом, основна обчислювальна частина — за 32-нанометровими нормами. Першими рішеннями Intel, в яких блок HD Graphics «оселився» разом з іншими компонентами на одному кристалі, стали процесори Sandy Bridge.

На відміну від обчислювальної частини, інтегрована графіка в рішеннях Intel помітно прогресує. HD Graphics 3000 в настільних процесорах Sandy Bridge налічує 12 виконавчих блоків. У HD Graphics 4000 в Ivy Bridge — 16; у HD Graphics 4600 в Haswell — 20, у HD Graphics 530 в Skylake — 25. Постійно зростають частоти як самого GPU, так і оперативної пам’яті. В результаті продуктивність вбудованого відео за чотири роки збільшилася в 3-4 рази! Але ж є ще набагато потужніша серія «вбудов» Iris Pro, які використовуються в деяких процесорах Intel. 300% відсотків за чотири покоління — це вам не 5% в рік.

Інтегрована у процесор графіка iGPU APU

У сучасних чіпах AMD вбудоване відео архітектурно нічим не відрізняється від графіки, що використовується в дискретних 3D-прискорювачах Radeon. У підсумку в чіпах 2015-2016 років половина транзисторного бюджету витрачається саме на iGPU. Сучасна вбудована графіка займає половину корисної площі центрального процесора.

Саме по собі поява процесорів з вбудованою графікою в багатьох випадках ставить хрест на необхідності купувати дискретний адаптер початкового рівня. Однак уже сьогодні інтегроване відео AMD і Intel зазіхає на святе — ігровий сегмент.

Коли мова заходить про продуктивнысть вбудованого відео, то необхідно приділити належну увагу вибору оперативної пам’яті, так як від неї теж залежить, скільки FPS покаже інтегрована графіка в результаті.

У випадку з процесорами Core i3 / i5 / i7 для платформи LGA1151 застосування більш швидкої пам’яті для прискорення графіки не завжди раціональне. Наприклад, для Core i5-6400 (HD Graphics 530) зміна комплекту DDR4-2400 МГц на DDR4-3000 в Bioshock Infinite дала всього 1,3 FPS.

Інтегрована у процесор графіка iGPU APU

При використанні гібридних процесорів AMD ситуація виглядає краще. Збільшення швидкості роботи ОЗУ дає значніший приріст FPS, в дельті частот 1866-2400 МГц ми маємо справу з надбавкою в 2-4 кадрів в секунду. Використання оперативної пам’яті з ефективною частотою 2400 МГц — це раціональне рішення. І більш наближене до реальності.

Цілком комфортно на налаштуваннях HD відчувають себе iGPU Radeon R7 та Iris Pro 6200. А ось HD Graphics 530 зі своїми 25 виконавчими пристроями в ряді випадків видає абсолютно непридатну для гри картинку. Конкретно: в 5 іграх з 13, так як в Rise of the Tomb Raider, Far Cry 4, «Відьмак 3: Дика Полювання», Need for Speed і XCOM 2 знижувати якість графіки вже нікуди. Очевидно, що в Full HD інтегроване відео чіпа Skylake очікує повний провал. Графіка Radeon R7, яка використовується в A8-7670K, не впоралася з трьома іграми, Iris Pro 6200 — з двома, а вмонтовувані A10-7890K — з однією.

Інтегрована у процесор графіка iGPU APU

Цікаво, що є ігри, в яких інтегроване відео Core i5-5675C серйозно обходить Radeon R7. Наприклад, в Diablo III, StarCraft II, Battlefield 4 і GTA V. За низької роздільної здатності позначається не тільки наявність 48 виконавчих пристроїв, але і процесорозалежність. А також наявність кеша четвертого рівня. У той же час A10-7890K обійшов свого опонента в більш вимогливих Rise of the Tomb Raider, Far Cry 4, «Відьмак 3» і DiRT Rally. Архітектура GCN добре проявляє себе в сучасних (і не дуже) хітах.

У Full HD на максимальних параметрах якості графіки іграбельний FPS в такій грі, як Dota 2 жоден інтегрований відеочіп не показав. Спостерігаються серйозні просадки. У таких іграх, як MOBA, вони серйозно позначаться на підсумковому результаті. Рішення просте. Знизити налаштування якості графіки з «Високої» на «Середню». У Diablo III і StarCraft II при заданих параметрах грати можна. Хіба що у випадку з HD Graphics 530 є просадки мінімального FPS в StarCraft II.

Інтегрована у процесор графіка iGPU APU

В категорії ігор, випущених в 2015 році, комфортно грати хіба що тільки в GTA V. Причому запасу міцності вистачає, щоб підлаштувати настройки у сторону покращення якості графіки. Зі збільшенням навантаження на вбудоване відео рівень FPS між A10-7890K і Core i5-5675C в грі про великі автокрадіжки практично зрівнявся. В The Witcher 3: Wild Hunt і Fallout 4 пограти не вийде, доведеться знижувати роздільну здатність до 1600х900 пікселів.

В ігри, що вийшли в 2016 році, з вбудованою графікою краще взагалі не лізти. Тут без дешевої ігрової, але дискретної відеокарти не обійтися.

Інтегрована у процесор графіка iGPU APU

Якщо ми говоримо про геймінг у Full HD, то вбудована графіка сучасних центральних процесорів здатна впоратися лише з розрахованими на багато користувачів нересурсоємними іграми, а також популярними хітами минулих часів. З сучасними іграми, що вийшли в цьому році, ні Radeon R7, ні Iris Pro 6200 не справляються. Решта — і поготів. Тому покластися на гібридний процесор з потужним iGPU є сенс лише в разі складання компактного системного блоку. У будь-якій іншій ситуації краще купити більш продуктивну дискретну відеокарту.

Так, в деяких випадках вбудована графіка Iris Pro 6200 виявляється швидшою за Radeon R7, але сам Core i5 коштує помітно дорожче будь-якого існуючого APU для платформи FM2+. Якщо вам необхідний системний блок для невимогливих ігор, то краще (і дешевше) все ж взяти гібридний чіп AMD. А магазин комп’ютерної техніки Енрон допоможе вам зібрати найкращий і продуктивний ПК.